07.07.16

Susret s građanima Peščenice u okviru projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu"

Susretom s građanima Gradske četvrti Peščenica - Žitnjak koji je održan 29. lipnja 2016. nastavljen je niz sastanaka kojima je svrha potaknuti građane na promišljanje i doprinos poboljšanju uvjeta kretanja u njihovom kvartu.  Susret je održan u dvorani za sastanke Mjesnog odbora Peščenica. Sudjelovalo je dvadeset troje sudionika, najvećim dijelom vijećnika Gradske četvrti i pripadnih mjesnih odbora.

Branko Cindro, član Vijeća GČ otvorio je sastanak naglašavajući važnost susreta građana s predstavnicima mjesne samouprave i gradske uprave. Ciljeve i aktivnosti projekta "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu" predstavila je direktorica ODRAZ-a, Lidija Pavić-Rogošić.

Velike mogućnosti  komuniciranja u vezi s korištenjem bicikla u gradskom prometu pruža interaktivna karta Sindikata biciklista koji je partner u ovom projektu. Predstavnik te udruge Goran Lampelj pokazao je prednosti karte - jednostavan pristup - pronalaženje lokacije - unos opisa problema što ostaje zabilježeno i dostupno korisnicima. Pozvao je građane na aktivno korištenje karte kako bi se prikupila baza podataka o problemima održivog kretanja gradom - pješice, biciklom ili javnim prijevozom. Cilj je da se na kartu počnu unositi svi problem vezani uz bolji promet s naglaskom na održivu urbanu mobilnost. Interaktivna karta dostupna je na adresi: http://sindikatbiciklista.hr/interaktivna-karta/.

Grad Zagreb kao drugog projektnog partnera na skupu je zastupao Ivan Zajec, predstavnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Informirao je o izradi Idejnog rješenja intermodalnih terminala Borongaj okretište i Borongaj kampus čiji je završetak planiran u jesen 2016. Spomenuo je i aplikaciju MojZagreb (https://moj.zagreb.hr/) putem koje građani mogu, uz jednostavnu prijavu i pregled, komentirati nepravilnosti problema u Zagrebu te zaprimiti povratne informacije od Grada po pitanju rješavanja istih. Od siječnja 2013. zabilježeno je čak 26.293 sanacija prema nalozima.

Nakon uvoda u raspravu Višnje Jelić Mück, građani su pozvani na iznošenje komentara i prijedloga o kretanju njihovim kvartom. Raspravu je moderirala Marina Dimić Vugec.

Evo sažetog pregleda:

  • Više primjedaba na nisku kvalitetu radova na sanaciji prometnica (npr. sanacija prokopa na području Volovčice), izvedbi parkirališta, previsokih rubova pločnika koji sprječavaju prijelaz slijepim i slabovidnim osobama… starijih i teško pokretnih građana, građana u invalidskim kolicima, slijepih i slabovidnih građana.
  • Prijedlog da se predstavnici mjesnog odbora uključe u primopredaju obavljenih radova naišao je na podijeljena mišljenja
  • Više upozorenja na nedostatak parkirališnih mjesta za automobile; posljedice su parkiranje na nogostupima i česte intervencije pauk-službe; upozoreno je i na nezainteresiranost nadležnih službi za  rješavanje tog problema
  • Na nekim ključnim mjestima nedostaju pješački prijelazi ili su neadekvatno položeni
  • Na području Ferenščice vidljive su posljedice lošeg planiranja prostora, nedostatak biciklističke infrastrukture, skup javni prijevoz, nedostatak zebre u Ivanićgradskoj…
  • Postavljeno je pitanje tramvajskog prometa u Heinzelovoj ulici
  • Nedostaju parkirališta za bicikle na mjestima okupljanja - ispred škola (npr., O.Š. Dobriše Cesarića), vrtića, slastičarnica i sl.
  • Na nekim je lokacijama potrebno intervenirati kako bi se osigurao adekvatan prostor za potrebe pješaka i biciklista; također, potrebno je unaprjeđivati kulturu sudionika u prometu
  • Trebalo bi poboljšati biciklističku infrastrukturu
  • Potrebna su poboljšanja sigurnosti sudionika u prometu: 
    • prijedlog video-nadzora uz strože kazne, posebno uz školske objekte; ležeći policajci nisu prikladno rješenje
    • pothodnici bez rampi onemogućavaju korištenje od strane invalidnih i starijih osoba
    • nema sigurnosti ni zaštite u slučaju krađa bicikla; prijedlog: registracija

Tijekom rasprave sudionici su upoznati i s novim Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi kao i obavezama koje navedeni Pravilnik nosi. I ovom se prilikom pokazalo da stanovnici najbolje poznaju svoj kvart, da promišljaju o problemima i žele poboljšati uvjete kretanja u svojoj okolici. No, u raspravi se nametnuo i problem loše komunikacije na relaciji građani - mjesna samouprava - Grad sa svojim uredima i službama. Sudionici sastanka pretežno su bili članovi vijeća gradske četvrti i mjesnih odbora. Odaziv "malih" građana bio je nizak. Na kraju susreta dosta je vremena posvećeno tom problemu - kako privući građane na aktivno sudjelovanje, graditi uzajamno povjerenje i razvijati kulturu interakcije? Izneseni su primjeri nebrige građana, zapuštanja i lošeg odnosa prema javnim površinama i njihovom inventaru (npr. park za pse). Nedostaju primjeri dobre prakse, razumijevanja i suradnje.

Zaključeno je kako je za bolju komunikaciju s građanima potreban povećani angažman na svim razinama. U završnim riječima g. Cindro je izrazio očekivanje da će organizatori skupa pribaviti odgovore na postavljena pitanja.

Od rujna 2016. na redu su susreti u gradskim četvrtima Donji grad, Novi Zagreb  - istok i Trešnjevka - jug.

*Projekt "Dijalog o mobilnosti u Zagrebu" financira Europska unija i sufinancira Ured za udruge Vlade RH.

 
mobilnostZG