12.12.19

Održana edukacija o održivom razvoju na Ekonomskom fakultetu u sklopu projekta Odrazi se znanjem - pokreni zajednicu

U sklopu projekta "Odrazi se znanjem - pokreni zajednicu" 11. prosinca 2019. na Ekonomskom fakultetu održana je edukativna radionice na temu održivog razvoja. ODRAZ je sudionike upoznao s konceptom održivog razvoja kroz povezivanje tema iz elemenata održivosti (društvena inkluzija, zaštita prirode i gospodarski razvoj). Poseban naglasak stavljen je na Globalne ciljeve održivog razvoja i načine promocije njihove važnosti među djecom i mladima.

Cilj radionice je bio upoznati sudionike s konceptom održivog razvoja i Globalnim ciljevima održivog razvoja (GCOR); objasniti postupak implementiranja održivog razvoja; detaljno obrazložiti okolišne, društvene i gospodarske elemente razvoja; te predstaviti stanje održivog razvoja na nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Nakon uvodnog dijela u kojem je direktorica ODRAZ-a Lidija Pavić-Rogošić predstavila program i plana rada, studenti su podijeljeni u grupe radili na definiranju održivog razvoja. Iako ga je većina povezala s zaštitom okoliša, sve četiri grupe su održivi razvoj definirale kroz sve tri dimenzije: okoliš, gospodarstvo i društvo. Nakon predstavljanja grupnog rada, održana je prezentacija o održivom razvoju, nakon čega su studenti kroz individualnu vježbu ispunjavali kalkulator ekološkog otiska.

Studentima je uz predavanje prikazano nekoliko kratkih filmova koji su ilustrirali problematiku održivog razvoja te im približilo tu temu. Nakon održanog predavanja i pogledanih filmova studenti su podijeljeni u 4 grupe u kojima su odgovarali na pitanja te međusobno prodiskutirali i pronalazili moguća rješenja za aktualna pitanja vezana za održivi razvoj. Nakon grupnog rada, pojedini studenti su izrazili svoja mišljenja glede ekoloških tema.

S obzirom na posljedice koje proizvodnja tekstila izaziva, smatraju da nije toliko važno pratiti modne trendove. U grupi ne kupuju rabljenu odjeću, no upoznati su s tom mogućnosti. Uglavnom ljudi koju kupuju rabljenu odjeću kupuju zbog potražnje za vintage komadima odjeće i pristupačnijih cijena. Isto tako, studenti smatraju da bi više građana trebalo biti informirano o mogućnostima za aktivnost smanjenja negativnog utjecaja na planet i biti svjesniji svojeg utjecaja.

Studenti su se trebali sjetiti nekoliko koraka prema životu bez otpada. Naveli su sljedeće ideje: odvajanje bio otpada, drvene četkice za zube, prirodni sapuni s papirnatim omotom, staklene boce za vodu, štednja vodu (kod tuširanja i pranja zubi), gašenje nepotrebnih svjetala, platnene vrećice umjesto plastičnih, kupovanje u rinfuzi, ekološki deterdženti itd.

U drugom dijelu radionice, studenti su naučili što su to Globalni ciljevi održivog razvoja. Podijeljeni u grupe povezivali su specifične ciljeve s glavnim ciljevima. Svaka grupa je imala 10 specifičnih ciljeva koje je trebala povezati s nekim o 17 ciljeva.

Nakon grupnog rada, održana je prezentacija zašto su važni ciljevi održivog razvoja za društvo. Radionica je završena diskusijom u kojoj su studenti postavili nekoliko pitanja i evaluirali radionicu.

Po završetku obuke sudionici razumiju važnost održivog razvoja; upoznali su se s elementima održivog razvoja; imaju jasnu predodžbu o tome zašto se provode i na koji način Globalni ciljevi održivog razvoja; te su stekli znanja o trenutnim društvenim i okolišnim izazovima u svijetu.

U sklopu projekta "Odrazi se znanjem - pokreni zajednicu" tijekom studenog i prosinca 2019. na Grafičkom i Ekonomskom fakultetu održane su edukativne radionice za studente ˝Održivi razvoj i Globalni ciljevi održivog razvoja˝ i ˝Međusektorska suradnja i dobro upravljanje˝.

Više o projektu "Odrazi se znanjem - pokreni zajednicu" pročitajte OVDJE.

 
OdraziSeZnanjem